VW系EA113エンジンが加工から帰ってきました。

VW系EA113エンジンが加工から帰ってきました。
今回、ナプレックさんで行ってもらったのは通常のボーリング、修正面研とコンロッドキャップ変更によるラインボーリングです。
現行モデルのEA888エンジンになると、コンロッドキャップが隙間なくはめ込まれ、尚且つブロックサイド部からボルト止めされており、前モデルでの剛性不足を認めているかのようなすさまじい進化です。
しかしながら、コンロッドキャップやカムキャップはエンジン一体として加工してあるため、簡単に変更することはできませんので専用機械で加工してもらう必要があります。

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The VW EA113 engine has returned from machining.
This time, Naprec performed normal boring, corrected surface polishing, and line boring by changing the connecting rod cap.
In the current model EA888 engine, the connecting rod cap is fitted without gaps and bolted from the block side, which is a tremendous evolution as if admitting the lack of rigidity in the previous model.
However, since the connecting rod caps and cam caps are processed as part of the engine, they cannot be easily changed, so it is necessary to have them processed with a special machine.

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