NDロードスター990S 足回り変更しました。

NDロードスター990S 足回り変更しました。
ちょっと動きが多すぎる990Sをどうにかしたいのもありますが、一番はやはり車高を下げたいってことです。
簡単に車高を下げるだけならダウンサス。車高調でも10万以下で装着可能ですが、990Sの楽しさをスポイルしてしまうのは絶対に避けたいところです。
動きを安定させながら決してフラットではないワインディングを楽しく走らせる為、ダウンサスのような可変レートや動き幅の少ない直巻きは使わず、とりあえずスプリングはノーマルのまま、しなやかな動きのKONI製ノーマル形状ショックの溝切加工にてローダウン。
もちろんそのままではストロークした時に底付きしてしまうのでストロークアップマウントでストロークを確保しています。
結果としてかっこいい見た目と快適で楽しい走りを実現しています。


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ND Roadster 990S Changed suspension.
I want to do something about the 990S, which moves a little too much, but the most important thing is to lower the vehicle height.
If you just want to easily lower the vehicle height, use down suspension. It can be installed at 100,000 yen or less even with car height adjustment, but I definitely want to avoid spoiling the fun of 990S.
In order to stabilize the movement and make the winding that is never flat enjoyable, we did not use a variable rate like a down suspension or a direct winding with a small range of movement. Lowered by grooving.
Of course, if you leave it as it is, it will bottom out when you stroke it, so we have secured the stroke with a stroke up mount.
The result is a cool look and a comfortable, fun ride.

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