自分がBMW135iに乗り始めて、最初から感じていたこと。

それは「ハブボルトはめんどくさい」です。

ほとんどの輸入車はホイールの止め方がボルト式ですが、国産のナット式に比べるとホイール穴の位置合わせ等が面倒で特にスペーサーなどを入れると更に位置合わせに時間が掛かります。

お客さんの車両では慎重に作業させていただいておりますが、自分の車両となると途端に面倒になります。

いつかは変更しようと思ってそのままとなっていましたが、今回特価チタンナット入荷を機にようやくナット式へ変更しました。

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What I felt from the beginning when I started riding the BMW 135i.
That is “Hub bolts are troublesome”.
Most imported cars use a bolt type to hold the wheel, but compared to the domestic nut type, it is more troublesome to align the wheel holes, and it takes more time to align the wheel holes, especially if spacers are used.
We work carefully on our customers’ vehicles, but when it comes to our own vehicles, it becomes troublesome.
I thought I would change it someday and it was left as it was, but this time I finally changed to the nut type with the arrival of the special price titanium nut.