NDロードスター990S全オイル交換しました。

1500㎞以上を走破し、慣らしも終了。
すべてのオイルを交換です。
どれも常時、在庫しているオイルです。
車種・乗り方・チューニング度に応じて最適なオイルが変わってきますので、今回はエンジン、ミッション、デフと、すべて違うメーカーとなりますが、現状ではベストな選択だと思っています。
エンジンオイルとミッションオイルに関しては純正よりもフリクションが少なく、どちらもフィーリングアップが見込まれます。
デフオイルに関しては極端に容量が少ないので、サーキット走行を視野に入れた耐熱性に優れた硬めのオイルを使用しています。
ブレーキオイルも同様、沸点の高い物でフィーリングアップの為、ブレーキパッドも交換しました。
 
 

ND Roadster 990S all oil changed.
After running over 1500 km, break-in is over.
Change all oil.
All oils are always in stock.
The optimal oil will change depending on the vehicle type, riding style, and tuning level, so this time the engine, transmission, and differential are all from different manufacturers, but I think it’s the best choice at this point.
Regarding engine oil and transmission oil, there is less friction than stock, and both are expected to feel better.
As for the differential oil, the capacity is extremely small, so we use hard oil with excellent heat resistance for circuit driving.
The brake oil also has a high boiling point, so I changed the brake pads to improve the feel.

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