今回はエキマニとマフラーを同時交換ですがTODAで揃えてみました。
同時交換、そしてどちらもTODA製にしたのはちゃんと意味があって、それはTODAのエキマニが通常のものと少し違うからです。
通常のエキマニと比べると良く分かります。
4-2、2-1の集合部までの距離を通常よりも長くしてパワーとトルクを稼いでいますので、触媒を取り付けるためには専用の短いセンターマフラーが必要となってしまいます。
その結果マフラー本体もTODA製を選択しています。
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FD2 Civic, exhaust parts in stock.
This time I replaced the exhaust manifold and muffler at the same time, but I tried to arrange them with TODA.
It makes sense to replace both at the same time, and to use TODA for both, because TODA’s exhaust manifold is a little different from the usual one.
You can see it better than the normal exhaust manifold.
The distance to the 4-2, 2-1 gathering point is longer than usual to gain power and torque, so a special short center muffler is required to install the catalyst.
As a result, the muffler body is also selected by TODA.
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