NDロードスター990S気になる部分集

乗り始めて2か月、使い勝手や見た目など手を入れた気になる部分を集めてみました。

1 オプションでも設定がないバックカメラ

ナビ設定もないので当たり前ですが、コンパクトなボディとはいっても気になります。なので画像入力設定のあるレーダーに映し出しています。小さな画面ですが十分です。

2 眩しいバックミラー

ボディ高が低く、必然的にバックミラーの位置も低い為に夜間は後ろの車のヘッドライトが気になります。後方車両がハイビームで迫っている感じになってしまうのでルームミラー、ドアミラー共にブルーミラー化で対応してます。

3 アクティブボンネットキャンセラー

何かに衝突した時に作動してボンネットを浮かす機能ですが、足回りを強化したりサーキット走行したりすると誤作動するという噂があります。お客さんでもそんな事例はないのですが、もし作動するとかなりの費用が必要となるためキャンセルしました。専用品もありますが、抵抗値を測ると2.2Ωだったので同じ抵抗を配線して完了です。

4 ショートアンテナ

100%見た目だけの問題ですが、全高の低いNDロードスターでやけに目立つ長いアンテナ。最初はあまり気にならなかったものの、やはり短い方がバランスが良いように感じて変更。ラジオの入りは少し悪くなった気がします。

ND Roadster 990S collection of interesting parts

Two months after I started riding, I tried to collect parts that I was interested in, such as usability and appearance.

1 Back camera that is not set even as an option

There is no navigation setting, so it’s natural, but even if it’s a compact body, I’m curious. Therefore, it is projected on a radar with image input settings. Small screen but enough.

2 Dazzling rearview mirror

The body height is low, and the position of the rearview mirror is inevitably low, so the headlights of the car behind you are a concern at night. Since the rear vehicle seems to be approaching with high beam, both the rearview mirror and the door mirror are blue mirrors.

3 Active bonnet canceller

It is a function that activates when you collide with something and lifts the hood, but there are rumors that it will malfunction if you strengthen the suspension or run on the circuit. There is no such case among customers, but if it works, it will cost a lot of money, so I canceled it. There is also a dedicated product, but when I measured the resistance value, it was 2.2 Ω, so I wired the same resistance and completed.

4 short antenna

It’s 100% a matter of looks, but the long antenna stands out badly on the low-height ND Roadster. At first, I didn’t really care, but I changed it because I felt that the shorter one had better balance. I feel like the radio reception has gotten a little worse.